Velkommen til BarnArts Hjælpecenter. Her finder du svar på ofte stillede spørgsmål og support til både arrangører og kunder. Brug søgefunktionen til hurtigt at finde de oplysninger, du har brug for. Har du stadig spørgsmål? Udfyld kontaktformularen nederst på siden, og vi hjælper dig gerne videre!
Det er bedst at tilmelde jer, så snart den ønskede periode og/eller tema er kendt. Selv hvis det først er i slutningen af skoleåret. Da pladsen er begrænset og kapaciteten reserveres i rækkefølge af tilmelding, er tilmelding den eneste måde at sikre, at jeres program kan gennemføres. I kan tilmelde jeres skole online. Vent ikke for længe for at undgå skuffelse.
Nej! Et program fra BarnArt koster ikke din skole noget. Vi sender dig gratis tegnepakken med papir til hele skolen, henter tegningerne hos jer, trykker aktionsfolderne for jer og sørger for webbutikkerne. Alle solgte varer leverer vi også gratis til jeres skole. Programomkostningerne dækkes af de gennemsnitlige salg i børnenes webbutikker. Bruger du dog et program uden at indsende tegningerne og/eller med færre end 50 deltagende børn, kan programomkostningerne på 1.500 kr blive opkrævet.
BarnArt betaler også forsendelsesomkostningerne for foldere, varer og andre materialer. Når tegningerne er klar, henter vi dem hos jer.
Deltagelse i en BarnArt-aktion er uforpligtende for både skolen og børnene og køberne. Vi beder jer kun kontakte os, hvis I ændrer aktionsdatoerne i forbindelse med planlægningen af vores produktionskapacitet. Hvis I dog benytter undervisningsprogrammet Uddannelseskunstuger uden at indsende tegninger, kan programomkostningerne på € 199,- blive opkrævet.
Nej. Brug venligst det papir, vi sender jer. Så er I sikre på, at vi scanner tegningen korrekt og at tegningen bliver optimalt overført til varerne.
Ecoline, maling, tusch, alt er tilladt. Der må dog ikke sættes 'attributter' på tegnepapiret, og tegningen må ikke smitte af, når I f.eks. stryger hånden over den. Vi anbefaler meget farverige tegninger. Brug af (farve)blyant frarådes, da det ofte giver et svagt resultat. For det bedste resultat, se alle tips og tricks i eksemplerne og på (klasse)hjemmesiderne.
Det må de godt, men vi anbefaler det ikke. Det vil nemlig resultere i flere webshops og svække tegningens styrke. Vælg derfor den flotteste tegning.
Aktionen er egentlig beregnet til tegnetimen. Hvis det dog ikke er muligt for et barn at lave en tegning i skolen, kan det selvfølgelig også gøres derhjemme. Sørg bare for, at tegningen også laves på BarnArt-tegnepapiret.
Selvfølgelig, hvis læreren mener, at han eller hun kan tegne lige så godt som børnene, er hans eller hendes tegning meget velkommen.
Det er muligt. Hvis I ønsker at få børnenes originale værker retur, kan I give os besked om dette. Gør det dog inden for 3 måneder efter aktionen slutter. Herefter bliver værkerne destrueret i henhold til privatlivsretningslinjerne.
Hvis det viser sig, at ikke alle børn har afleveret deres tegning, selvom vi allerede har hentet dem, kan I eftersende dem til os. I vil modtage en e-mail med et link og en forklaring til disse børn, så de også kan starte deres aktion.
Folderne modtager I sammen med XXL MegaPosteren cirka 3-4 arbejdsdage efter, vi har modtaget jeres tegninger.
Hvis et barn har mistet sin folder, bedes I kontakte os. I vil modtage en e-mail med et link, så barnet stadig kan starte sin aktion.
Priserne kan ses i prøvewebshoppen på vores hjemmeside. De viste priser er inklusive en fortjenstmargen på 15% til skolen. Skolen bestemmer selv fortjenstmargenen, som varierer fra 0 til 33%. Fortjenesten bliver automatisk indregnet i varens salgspris.
Nej, slet ikke. Deltagelse i aktionen er helt uforpligtende. Børn kan aktivere deres webshop, men gør det kun, hvis de selv synes, det er sjovt! Dette gælder også for at invitere familiemedlemmer. Deltagelse i BarnArt er uforpligtende for alle!
Selvom købere i museumsbutikkerne kan betale med alle gængse betalingsmetoder, kan det ske, at du får spørgsmål om kontant betaling. Hvis du er villig til at modtage kontant betaling fra forældre, kan du afgive ordren online på deres vegne.
Når børnene har modtaget deres aktivitetsfolder, kan de åbne (aktivere) deres webshop. Når aktionen er slut (den slutdato, I har angivet), lukkes webshopsene automatisk.
Ja, det er muligt. Kontakt os i så fald, så vi kan justere slutdatoen. Bemærk: du er ansvarlig for at informere teamet, børnene og forældrene om den forlængede salgsperiode.
Når aktionen er afsluttet, og webshopsene er lukket, er det ikke længere muligt at bestille varer online.
Når I logger ind, kan I under fanen 'Monitor Aktion' se den nøjagtige status for jeres aktion, inklusive det økonomiske overblik. Læreren kan også under aktionen på klassesiden se, hvilke børn der har åbnet deres webshop, og hvordan aktionen går i hans eller hendes klasse.
Umiddelbart efter webshopsene lukker på den aftalte slutdato, kan I se resultatet under 'Monitor Aktion'. Ved levering af varerne modtager I en økonomisk oversigt med slutafregningen. Inden for 14 dage efter slutafregningen bliver aktionens indtægt overført til den oplyste konto.
Inden for 14 dage efter slutafregningen bliver aktionens indtægt overført til den oplyste konto.
Kontakt os venligst via e-mail (info@barnart.dk). Angiv skolens navn, barnets navn, ordrenummer og eventuelt tegningsnummer. Vedhæft også et foto, hvor problemet tydeligt kan ses.
Vores medarbejdere er tilgængelige via e-mail (info@barnart.dk), via kontaktformularen nederst på denne side eller via livechat på vores hjemmeside. Vi forsøger at hjælpe dig så hurtigt som muligt.
Hver BarnArt-aktion har en slutdato, som organisationen selv har fastsat. To uger efter denne dato leveres de bestilte varer til skolen. Disse er pakket per barn i en plastpose. Levering af bestillinger til køberne sker derfor via barnet og ikke via posten eller en pakkeservice.
Du modtager en bekræftelse via e-mail for hver bestilling i webshoppen. Hvis du stadig er i tvivl eller ikke har modtaget bekræftelsen, kan du eventuelt spørge barnet om status på din bestilling. Barnet kan nemlig nemt se på sin egen hjemmeside, hvem der har bestilt hvad.
For hver bestilling i et barns webshop modtager barnet en bekræftelse via e-mail. Desuden kan barnet på sin egen hjemmeside (angivet på den personlige aktivitetsfolder, som barnet har modtaget) se en oversigt over, hvem der har bestilt hvad.
Du har bestilt noget, men barnet kan ikke se din bestilling i sin oversigt. Det kan ske, at der er en forsinkelse på 24 timer mellem din bestilling og registreringen på barnets hjemmeside på grund af validering af elektroniske betalinger. Hvis din bestilling ikke vises inden for 24 timer og du ikke har modtaget en bekræftelse via e-mail, er din bestilling ikke registreret i systemet, og betalingen er ikke gennemført.
BarnArt kan ikke udstede fakturaer for bestillinger. BarnArt faciliterer betalinger for skolen eller organisationen, men er ikke sælgeren. For en faktura eller kvittering bedes du kontakte organisationen bag aktionen.
De priser, der opkræves, er markedsbestemte og uden undtagelse sammenlignelige med produkter fra online "foto-upload" webshops. For BarnArt-produkterne er prisen inklusive fortjeneste til det gode formål, scanning og redigering af tegningen og (hvis ønsket) tilføjelse af navnet. Derudover er deltagelse for en skole helt gratis, og alle materialer leveres gratis til skolen.
Bestillinger kan kun betales med almindelige online betalingsmetoder. Hvis du ikke har disse betalingsmuligheder, anbefaler vi, at du får en anden person til at foretage bestillingen for dig og derefter betaler dem kontant.
For små ordrer er håndteringsomkostningerne uforholdsmæssigt høje. Tager man højde for produktions-, og forsendelsesomkostninger, fortjeneste til skolen og moms, ville vi ikke kunne tilbyde et kortsæt for kun € 5,99. Vi beregner små ordregebyrer for at dække de omkostninger, der er forbundet med administrationen af din ordre. Dette gør vi kun, hvis den samlede værdi af varerne i din bestilling er under € 10,-. For at undgå små ordregebyrer tilbyder vi mulighed for at kombinere bestillinger fra forskellige børns webshops.
Børnenes webshops lukker automatisk kl. 24.00 på slutdatoen for projektet. Fra dette tidspunkt er det ikke længere muligt at bestille.
Det er desværre ikke længere muligt. Når webshoppen er lukket, påbegyndes produktionen af varerne straks. Tilføjelse af bestillinger er ikke længere muligt på dette tidspunkt.
BarnArt gør alt for at producere din bestilling med omhu. Skulle der alligevel være noget galt med en bestilt vare, bedes du give os besked pr. e-mail på info@barnart.com. Angiv venligst organisationens navn, barnets navn, tegningens nummer (hvis kendt) og dine egne oplysninger. Vi modtager også gerne et foto, hvor fejlen er synlig.
BETAL IKKE! Du kan kun bestille og betale via børnenes webshop, da BarnArt ikke finder det forsvarligt at sende børn ud på gaden med penge. Dette er tydeligt forklaret til alle børn. Så hvis alt er i orden, ved de det.
Der er to muligheder: spørg barnet eller stil dit spørgsmål via denne hjemmeside under Kontakt.
Du kan bare placere din bestilling. Vær dog opmærksom på, at alle bestillinger leveres via barnet.
Vi gør alt for at sikre, at vores kunder kan handle trygt i børnenes museumsbutikker. Vi har ikke kendskab til nogen tilfælde af misbrug eller svindel med personoplysninger. Den procedure, vi følger for bestillinger, er sikker og pålidelig. Til betalingsbehandling bruger vi Igenico Payment Services (tidligere Ogone), markedsleder inden for håndtering af online betalinger.
Indtægterne fra BarnArt-aktionen går til det gode formål, som den deltagende organisation selv har valgt. Organisationen bestemmer selv avancen på varerne. Denne varierer mellem 0 og 33% og er automatisk inkluderet i varens salgspris.
Udfyld kontaktformularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt.